Advertising

Oh Yeah : Pekerjaan Orang Ternama Sebelum Popular

Views
Inspiration for me!

Kepada korang yang cepat berputus asa, korang tengoklah diaorang-diaorang ni. Bila tengok orang senang atau kaya je mesti korang akan cakap macam ni " Eleh, dia boleh la beli kete mahal tu sebab dia memang dah kaya ". Eh, hello, korang ade tengok dia masa dia belum jadik senang ke? Korang jangan tengok masa dia senang sekarang, korang tengok macam mana dia masa susah, perit, payah mula-mula nak jadik senang dulu. Mula-mula memang la susah, tapi berbekalkan semangat yang kental ingin berjaya, korang tengoklah dimana mereka sekarang. Korang ingat jadik cleaner jamban tak boleh jadik perdana menteri atau presiden ke? Boleh je asalkan korang berani, bijak, dan berfikiran positif samalah untuk mengingatkan diri aku sendiri gak. Lain la kalau korang ni spesies monyet, memang susah.



Brad Pitt merupakan mascot kedai makan sebelum ianya dikenali.


Jim Carrey mungkin masih mencuci bangunan seandainya bakatnya tidak disedari.



Ashton Kutcher, suami pada MILF Demi Moore  menjadi seorang penyelidik di Universiti dia belajar.


Orang tua yang maintain tua dari 20 tahun lepas..Sean Connery pada mulanya seorang pembina rumah.



Rod Steward pula merupakan seorang penggali kubur.



Mr Ford merupakan seorang tukang kayu.




Hero pendek Tom Cruise pula sedikit lagi nak ditauliahkan jadi rahib profesional sebelum jadi orang seni.



Siapa sangka budak surat boleh jadi ikon seni Hollywood.




Obama sudah muak makan Buskin Robbin kerana masa dulu2 dia adalah Maskotnya.

Sekarang apa pekerjaan korang? tak puas hati? seronok? apa sahaja perasaan kita dengan pekerjaan sila lakukan dengan ikhlas. Kalau tak suka camne ngan bos kena sabarla kalau dia yang memberi gaji. Kalau tak suka berhenti je. Baru betul-betul hebat, ye tak?


No comments:

Powered by Blogger.